Gratis verzending vanaf € 50,-
30 dagen, niet goed geld terug

Soto

Het succesverhaal van SOTO Outdoors begon in 1978 met de Shinfuji-brander uit Japan. De temperaturen kunnen daar in de winter dalen tot -40 °C en in die tijd hadden veel branders 2 tot 3 minuten nodig om voor te verwarmen. De oprichter, Hajime Yamamoto, zag de voordelen in van het verkorten van de voorverwarmtijd en stelde een team samen van de meest creatieve, technische en innovatieve mensen. Zij deelden zijn vastberadenheid om een brander te ontwikkelen die binnen enkele seconden voorverwarmd is, niet minuten. Kort daarna werd de Shinfuji-brander geboren, waarmee een nieuwe industriestandaard werd gezet. Het team werd in Japan beroemd onder de naam "Meester van de Blauwe Vlam".

Tot 1986 bleef de brander steeds grotere successen vieren, vooral op het gebied van onkruidbestrijding in de landbouw en in de particuliere sector. Het succes inspireerde Yamamoto en zijn team van ingenieurs om de kracht van de blauwe vlam beschikbaar te maken voor thuis- en buitengebruik. Het resultaat was de Pocket Torch, een kleine aansteker met een krachtige vlam die windbestendig is. Het team realiseerde zich dat deze kleine brander zeer geschikt zou zijn voor avonturiers in extreme weersomstandigheden. Met deze visie voor ogen richtten de innovatieve ingenieurs het bedrijf SOTO op. SOTO betekent 'buiten' in het Japans.

In 2010 werd het merk SOTO Outdoors gelanceerd op de wereldmarkt. In de eerste jaren won SOTO verschillende begeerde industrie-awards voor zijn baanbrekende innovaties. De kern van het merk ligt in de technische innovaties voor de productie en integratie van de "blauwe vlam" in buitenvuurplaatsen, maar de ingenieurs bij SOTO zijn ook actief met tal van innovaties op het gebied van servies en accessoires.